Time to go

Då var dagen snart kommen, dagen då vi tvingas åka hem till Sverige igen. Kommer sova min sista natt i mitt rum här i Madrid i natt och sedan imon kl. halv 11 på morgonen beger jag mig mot flygplatsen. Var inne i Madrid och åt på Plaza Mayor ikväll med mina amigos, mycket trevligt, dock synd att det var det sista vi fick se av Madrid, på i alla fall ett par månader då det planeras återresa hit!
Denna upplevelse och dessa fyra månader har varit det bästa jag har varit med om någonsin. Jag förväntade mig att denna hösten skulle bli väldigt rolig men denna upplevelse överträffade helt klart mina förväntningar. Vi har sett så mycket, gjort så mycket och upplevt så mycket som man aldrig någonsin har fått göra i lilla Halmstad tidigare. Det går liksom inte att förklara hur roligt vi har haft det här under denna tiden. Jag trodde det skulle bli mycket jobbigare att flytta hemifrån i fyra månader än vad det har varit, allt har bara flutit på och det har inte gått en enda dag utan att jag har njutit av livet.
Jag är så glad över att jag valde denna linjen och att jag bestämde mig för att åka till Madrid, det är ett val som jag inte ångrar en enda sekund. Har sett fram emot denna resa sedan jag valde linjen och under hela ettan har vi hållit på att förbereda oss inför detta, känns därför tråkigt att det nu är över för nu vet man helt plötsligt inte vad man ska se fram emot!
Trodde aldrig när jag gråtandes satte min fot på tåget den 4 september efter precis ha sagt hejdå till min familj för att börja resan mot Madrid att jag fyra månader skulle sitta gråtandes på mitt rum i Madrid när jag tänker tillbaka på allt roligt vi har gjort här och hur mycket man kommer sakna Madrid!
Tack alla som har gjort denna resa helt underbar och tack Madrid för denna tiden, kommer för alltid minnas detta!
Nu sitter jag och lyssnar på lite spanska låtar och ska bara packa ner det sista innan jag går och lägger mig för att imorgon stiga upp, säga hejdå till värdfamiljen och börja resan hem till Sverige igen!

Sol

Plaza Mayor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0