19 december

Har varit i skolan idag och efter det åkte jag in till stan med chicasen, köpte bland annat en I love Madrid-tröja som är ett måste att komma härifrån med! Idag var antagligen den näst sista gången jag var inne i Madrid, imon står nämligen Diversia på schemat efter skolan men sen på onsdag kommer största delen av dagen spenderas inne i Madrid, är ju sista dagen då liksom! Det är lite konstigt för samtidigt som jag är ledsen över att åka hem tycker jag att det ska bli lite skönt att komma hem, mest för att komma hem till sitt eget rum och träffa saknade familjemedlemmar och vänner. Dock antar jag att det endast kommer vara skönt att vara hemma i ett par dagar, sedan har man väl hunnit tröttna på Halmstad igen. ;) Kommer i alla fall bli en jäkla skillnad att komma hem, man har ju liksom bott här så länge nu att man har hunnit vänja sig vid allt. Hemma i Halmstad är liksom allt annorlunda, inga människor ute, inga roliga uteställen, inga spanjorer som ropar guapa efter en, nada typ! Sedan måste man ju försöka vänja sig vid att alla helt plötsligt pratar svenska igen, man kommer liksom inte längre kunna snacka högt om någons fula kläder utan att den förstår och inte heller spela trög och låstas att man inte kan ett ord spanska när man vill att någon ska lämna en i fred, fett tråkigt ju!
Nu har jag i alla fall precis ätit och imorgon ska jag äntligen redovisa mitt grupparbete!

Gran Vía

Horgatan

Kommentarer
Postat av: JULIAAAAAAA

Åh ska bli så kul att träffa dig!! <3 Jag tyckte att det var kul att vara hemma i några timmar, sen försvann den känslan... :(. speciellt när jag gick runt själv i stan idag, kände mig helt malplacerad.

2011-12-19 @ 23:44:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0