Lite tankar

Nu har jag varit i här i fyra dagar och jag kan fortfarande inte fatta att jag är i Madrid, allt går så himla bra tycker jag och jag trivs jättebra. Värdfamiljen är snälla och jag kan kommunicera med dem utan allt för stora problem, självklart så fattar jag ju inte allt vad de säger men språket är absolut inte ett så stort problem som jag trodde det skulle bli när jag lämnade Sverige.
Vädret är underbart, 30 grader och sol, precis så som jag vill ha det. Tänk er att kunna sitta ute på skolgården i bara shorts och t-shirt och ändå svettas och att kunna gå utanför dörren vid i princip vilken tid på dagen som helst utan att behöva tänka på att ta på sig tjocka tröjor och jackor.
Staden är så fin och det är så kul att få bo i en storstad, lite omväxling från lilla Halmstad liksom ;) Maten har än så länge inte heller varit ett så stort problem, har inte fått nån allt för konstig mat hit tills. Sen är jag ju också här med några av mina bästa vänner så kan det bli bättre?
Det var det jag hade säga, lite tankar om situationen just nu men jag kan ju sammanfatta det hela genom att säga att jag än så länge tycker om Madrid vääldigt mycket och även fast jag vet att det antagligen kommer bli jobbigt ibland med massa plugg osv. så ska jag försöka njuta hela tiden för denna upplevelse är något man kanske bara får göra en gång i livet. :D

Gatan där jag bor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0