Madrid

Kom precis hem från Madrid för en liten stund sedan, har varit där hela dagen så man kan ju säga att jag är gaaaanska trött nu. Först gick vi runt och kollade på lite olika sevärdigheter som Plaza Mayor, slottet Palacio Real och Puerta del sol och lärarna pratade lite om varje ställe. Det var väl ganska kul men efter att man hade gått runt i 2 timmar i 30 graders värme var man hyfsat trött.
Vi åt i alla fall sedan vår matsäck som värdfamiljen hade skickat med oss i Retrio Parken, sex mackor staplade på varandra, ett äpple, två plommon och två muffins fick jag med mig, lär nog inte svälta ihjäl under min vistelse här i alla fall ;) Vi lekte lite lekar och så i parken vilket var kul och sedan var skoldagen slut. Då stannade vi i Madrid och kollade i lite affärer, köpte ett par skor i alla fall :)
Har precis ätit kvällsmat nu, fick riktigt god mat idag faktiskt. Kan också nämna att jag igår lade märket till att min värdfamilj har en julduk på deras matbord med tomtar och julstrumpor och allt på, antigen är de väl förberedda inför den kommande julen eller så har de väl bara låtit den ligga kvar sen i julas, liiiite konstigt i alla fall.
Vill också bara säga att jag tycker Madrid är så himla fint med alla fina byggnader och parker och allt, me gusta mucho :D

Roligt hade vi på tåget i morse ;)

El Palacio Real

Lyxig H&M affär i Madrid

Detta är Spaniens mittpunkt, alltså har jag stått mitt i hela landet, coooooolt ;) Förresten så är det skorna som sitter på foten längst till höger som jag köpte idag

El oso y madroño

Kommentarer
Postat av: emma arvidsson

hahahha fräääsch bild på mig när jag äter äpple!

2011-09-06 @ 22:16:48
URL: http://arvidssonemma.blogg.se/
Postat av: Linnea

ååååh älskar den HM-butiken!! fast Zara is the shit!:D fanvadjävlafuckingnice!

2011-09-07 @ 01:33:53
URL: http://neahenglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0