Primer día en el colegío

Idag var det första dagen i skolan här i Madrid. Jag vaknade vid kl. 7, gjorde iordning mig och åt frukost, fick dock bara en muffin till frukost (tydligen det spanjorerna äter till frukost) så får väl försöka fråga om jag kan få nåt annat i morgon. Mötte upp Clara och Linnea på busshållsplatsen och vi lyckades hoppa på rätt buss och komma fram till skolan i tid, duktigt av oss :)
I skolan sen fick vi träffa alla andra elever som ska gå på gymnasiet, vi körde lite namnlekar och så, så nu kan man typ allas namn. Vi fick också busskort, kartor över Madrid och Alcobendas och SIM-kort till mobilen så numera har jag ett spanskt telefonnummer (0034622736361 är numret ifall någon undrar.) Hem från skolan åkte vi metro så nu har jag testat på det med, rätt smidigt tycker jag.
Efter skolan hängde jag med mis amigas här i Alcobendas. Vi var på La Gran Manzana som är ett köpcentrum dit det tar ungefär fem minuter för mig att gå så det är najs :) Vi shoppade lite nödvändigheter som t.ex. schampoo och balsam och block och pennor och sånt att ha i skoan  skolan.
I morgon ska vi åka in till Madrid med skolan och kolla på sevärdigheter och gå runt lite i Madrid, kul kul! Sen stannar vi kanske kvar i Madrid efteråt och spanar in lite affärer. :)

I skolan

Emma es muy loca ;)

På metron

Mis amigas

Shopping shopping

Har fått höra väääldigt många gånger nu hur viktigt det är att hålla hårt i väskan för att undvika ficktjuvar så här demostrerar vi hur man ska ha väskan på metron höhö


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0