Parque de atracciones

&quoIdag bar det alltså av mot Casa de campo och Parque de atracciones. Var faktiskt helt okej väder när vi kom dit vid tio i tolv, de öppnade tolv så vi var bland de första att komma in. Dock var vi typ både de första och enda att komma in...
Vi gick nämligen in i parken och tänkte åka lite karuseller men i princip hela parken var stängd så vi fick väl vänta en halvtimme eller så innan vissa karuseller började öppna (kan ju nämna att dessa inte var så många.) Åkte i alla fall ett par åk och sedan började det regna, dock inte överdrivet mycket, lite duggregn sådär liksom. Vi var i alla fall väl förberedda och hade packat på oss både regnläder, fingervantar och såklart, platspåsar på fötterna i skorna (Claras briljanta idé.) Meeen eftersom vi är i Spanien så ska de alltid hålla på och modda (ordet lånat av Emma) och greja så därför stängde de alla karuseller, de funkade tydligen inte när det regnade. Kan ju då tillägga att det regnade ungefär lika mycket som det gör en vanlig svensk sommardag och stänger Liseberg alla sina attraktioner för det? Svar: Nej!
För att då roa oss med något annat gick vi och åt lite lunch och sedan underhöll vi oss med fotomaskinerna, myyycket roligt verkligen och några väääldigt fina kort blev det. ;) När det sedan slutade regna öppnade vissa karuseller igen så vi åkte lite till. Grejen var bara den att vissa berg och dalbanor satte de inte igång förrän tåget var fullt och problemet med detta var att antalet besökare i parken var en väldigt liten skara. Därför sprang det runt en kille (en besökare då alltså) och försökte samla ihop 24 personer till en speciell karusell, kan tillägga att det tog ett bra tag innan han lyckades med det så då fattar ni ungefär hur lite folk det var där. Han lyckades i alla fall så tillslut tror jag i princip alla parkens besökare var samlade vid en karusell.
Sedan stängde parken vid halv fem så då begav vi oss hemåt efter en sådär halvfailad dag typ, känns som att vi valde liiiite fel årstid att åka dit om man säger så, men men hade med mig trevligt sällskap så det var ganska kul ändå! :)

Crepes para postre

Slänggungorna är inte riktigt min grej, särskilt inte när de är fett högt upp i luften, så jag skippade den


Måste bara tillägga en grej som min kloka parisvän Linn skriver på sin blogg: STOPPA TIDEN TACK!
För jag håller sååå med, jag vill vara 17 år och bo i Madrid tillsammans med mina efterblivna vänner längre, så mycket längre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0