La casa

Slutade tidigt idag eftersom det är onsdag så det var ingen hemma när jag kom hem, har därför sprungit runt och tagit massa kort av lägenheten. Tänkte liksom visa lite hur jag bor, vet i alla fall att mamma väldigt gärna vill se det! ;)
Tror inte jag har berättat så mycket om värdfamiljen så därför går jag all in i detta inlägget! Bor då alltså hos ett par i 60-årsåldern, Encarna och Emilio, hon jobbar som mattant på en skola och han är pensionerad. Encarna är den jag hänger med mest här hemma om man säger så, tillskillnad från Emilio som jag i princip endast ser vid lunchtid på helgerna och ibland när jag kommer hem från skolan tidigt, annars är han typ på sitt rum 24/7. Man kan väl säga att det alltså är Encarna som håller koll på mig här hemma, hon ger mig mat, tvättar mina kläder, städar dock inte mitt rum för det gör jag själv men det är liksom henne jag informerar om vart jag ska gå, när jag kommer hem osv. Hon brukar även hålla mig sällskap när jag äter, äter ju liksom all by myself här eftersom resten av familjen äter mycket senare.
Encarna har ganska bra koll på saker och tror sig veta det mesta. Hon har till exempel bra koll på många av de andra värdföräldrarna, visste till och med hur litet rum Clara har innan jag ens visste det. Ibland så stämmer dock kanske inte allting hon påstår som till exempel vilket färdmedel som är bäst att ta till skolan och vad det ska bli för väder.
Sedan bor även Encarnas och Emilios dotter Sonia som är i 30-årsåldern här hemma tillsammans med sin son Adrian som är fem år. Sonia har ingen man (inte så vitt jag vet i alla fall) och hon jobbar inte heller. Hon spenderar dock ganska mycket tid ute så som i parken så jag träffar henne inte så ofta. Sonia och Adrian brukar nämligen gå från lägenheten ungefär när jag kommer hem från skolan och kommer tillbaka runt 10 på kvällen.
Adrian är ett jättesött litet barn som jag då alltså inte heller träffar så jätteofta, mest på helgerna då alla är hemma. Han gillar bland annat att spela Uno och kolla på Svampbob. Verkar inte vara så speciellt förtjust i mat eftersom han nästan aldrig äter något, dock så gillar han Ahlgrens bilar som jag tog med mig från Sverige.
För övrigt hejar värdfamiljen på fotbollslaget Atletico Madrid och gillar att plocka svamp. Kan ju också nämna att jag trivs väldigt bra här! :)

Köket

Och köket från andra hållet

Vardagsrummet där jag även äter alla mina måltider

Samma rum som ovan

Detta är taget från ytterdörren, köket ligger precis till vänster, vardagsrummet precis till höger och längst in till höger ligger mitt rum

Badrum 1

Badrum 2 som även innehåller en toalett, dock kom den tyvärr inte med på bilden

Och slutligen mitt rum som jag har lagt upp bilder på tidigare

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Tack för lägenhetsvisningen, inte så stor plats för fem personer men det ser mysigt ut! Kraam

2011-11-16 @ 22:42:03
Postat av: emma arvidsson

ojjjj hujeda mig vad stort! jämfört med min lägenhet iaf hihi :)

2011-11-16 @ 23:40:51
URL: http://arvidssonemma.blogg.se/
Postat av: Linnea

Det är ju najs fanny! fast jag ha ju sett den irl hihii. och nej emma nu överdriver du. Asså fanny din lägenhet är väl inte SÅÅÅ mycket större än emmas eller? det är väl typ många små rum och i emmas flera större rum? eller har jag helt fel storleksuppfattning liksom?

2011-11-17 @ 09:07:18
URL: http://linneabrink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0