Kul dag... eller?

Njaaa kan väl inte påstå att dagen var speciellt kul. Skulle ju som jag nämnde i det föregående inlägget spendera dagen på Italienska skolan för att vara med in nån debatt om volontärarbetare tillsammans med andra skolor. Hade rätt höga förväntningar på denna dagen kan jag tala om och tyckte att det skulle bli kul men oj så fel man kan ha ibland! För att sammanfatta dagen kommer här en lista med dagens händelser:
  • Vi kommer till skolan, samlas i en sal och får reda på att fyra skolor har dragit sig ur på grund av en lärarstrejk i Madrid. Redan då faller hela grejen lite med tanke på att vi nu var endast fyra skolor istället för åtta.
  • Indelade i grupper på cirka tio personer sätter vi oss vid ett bord och ska diskutera olika familjeproblem och hur man kan lösa dem, notera att alla vid bordet kunde flytande spanska förutom jag och Linnea (thank god att vi var i samma grupp) och ingen engelska förutom två andra från vår skola som kan både spanska, svenska och engelska.
  • Våra bordskompisar börjar snacka lite (på spanska of course) och jag och Linnea sitter tysta för vi kände inte riktigt att vi har nått den nivån inom spanskan än där man kan debattera om samhällsproblem.
  • Bordskompisarna kommer inte fram till något vettigt vilket leder till att Linnea kommer på några bra saker som hon säger till Claudia (på svenska) som sedan säger samma sak till resten av grupper (på spanska.)
  • Vi får en välbehövlig paus och jag äter min macka som jag tagit med mig hemifrån.
  • Bordskompisarna kan inte bestämma vem som ska presentera våra förslag för resten av gruppen för ingen vill göra det, vilket leder till att Linnea blir vår representant, dock ångrade hon sig sen igen och en spanjorska fick göra det.
  • Bordskompisarna börjar snacka om annat och Linnea och Fanny är uttråkade, sätter på musik och längtar tills det är mat.
  • Vi äter mat, pasta (inte speciellt förvånande kanske.)
  • Vi samlas igen för att representanterna från alla grupper ska berätta vad de kom fram till (på spanska igen.) Linnea somnar, Fanny somnar, Emma somnar (tror jag), tre spanjorer på raden bakom somnar, spanjoren i jämte mig somnar, ni fattar poängen, en stor del av gruppen somnade under dessa presentationer så ni kanske kan förstå ungefär hur roliga de var.
  • Efter åtta timmar på den Italienska skolan går vi, irriterade över hur lärarna ens kunde anmäla ett gäng svenskar som endast pratar knackig spanska till en debatt där alla endast talar spanska.
Dagen slutade bra i alla fall med ett besök på Llaollao, dock tvingade Emma på mig två Llaollao's så ända sedan jag gick därifrån har jag känt mig spyfärdig, egentligen bara nu det har börjat gå över.


Kommentarer
Postat av: Fanny Hammarberg

heej fanny!!! :D tänkte bara säga att jag duktigt läser din grymma blogg!! ha det super, puss o kram <3 :)

2011-10-14 @ 15:02:50
Postat av: emma arvidsson

joo du, emma somnade minsann!

2011-10-14 @ 18:44:01
URL: http://arvidssonemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0