Smått och gott

Först och främst vill jag börja med att säga att mina kära amiga española Emma har gjort ett jätteroligt inlägg på sin blogg som jag tycker alla ska checka in, ni kan dock ignorera bilden på mig, kanske inte är den vackraste som finns liksom. Men ojojoj som jag skrattade när jag läste inlägget, speciellt denna meningen: Linnea tycker även om att titta på sig själv i metrofönstret, se lite kaxig ut och mima "Är du efterbliven?", kanske är ett litet internskämt mellan mig och mina amigas, men men.
Sedan har jag också kommit fram till att man äter jäkligt mycket frukt här, får minst en frukt varje dag till kvällsmat (idag fick jag dock tre(!)) plus att vi varje dag i skolan får efterrätt som i princip alltid innebär en frukt. Tror faktiskt att jag i snitt trycker i mig fyra eller fem frukter per dag här, inte illa med tanke på att jag hemma i Sverige inte ens äter så många frukter per vecka. Men frukt är ju nyttigt, right?
Slutligen tänkte jag bara berätta om gårkvällens lilla incident som jag glömde nämna i förra inlägget. Det är alltså söndag kväll runt tio tiden, inga gympakläder rena, med gympalektion på måndagsmorgonen. Jag bestämmer mig för att tvätta upp kläderna i handfatet, min förutseende mamma skickade med mig typ 100 små påsar med tvättmedel när jag lämnade Sverige så det skulle ju gå rätt smidigt tänkte jag, men nej, det gjorde det inte... Jag tryckte ner den där lilla saken i själva handfatet som gör att vattnet inte rinner ner utan att det stannar i handfatet. Tyckte då att den fastnade lite så då testade jag att ta upp den igen men inte gick det, ajdå. Detta slutade med att jag fick säga till min värdmamma som då också försökte få upp den men inte heller hon lyckades så hon började istället snacka om att ringa en reparatör dagen efter (lite lagom glad sådär.) Men som tur var fick någon i familjen tillslut upp den och jag kände en lättnad över att inte ha förstört deras handfat. Ska nog inte ge mig på det där med att tvätta igen. ;)

Och här har vi alltså bloggerskan herself

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0