Skola, krångel med gymkort, failad inspark osv.

Ja rubriken sammanfattar väl detta inlägget i stora drag hade man väl kunnat säga. Igår var det alltså skola igen som vanligt, hände väl inget speciellt egentligen, slutade 12.50 vilket var skönt. Åkte i alla fall hem efter skolan och chillade lite, kollade bland annat på Vampire Diaries (dock inte på spansk tv med dubbat tal utan på datan på engelska) som hade säsongsstart igår. Kan ju ta och inflika att efter att jag hade kollat på det funkade inte internetet längre så därför kunde jag inte blogga igår, var tydligen nåt strul med det här i Alcobendas för det var nästan ingen som hade internet.
Sedan vid kl. 5 gick jag och min värdmamma till El Ayuntamiento, vilket är detsamma som stadshus typ. Där skulle jag i alla fall skriva in mig hemma hos den spanska familjen för att då alltså bli officiell Alcobendas-bo och på så sätt kunna få billigare gymkort. Detta kan låta krångligt, och tro mig, det var det! Väl där träffar jag Emma, Clara och Alexander som också ska skriva in sig och sedan började krånglandet. Kan ju dra historien i korta drag: värdmamman skällde ut personalen, Fanny och värdmamman fick gå hem igen (tur att det bara tar 3-4 minuter), hemma hämtade Fanny ett papper som man tydligen var tvungen att ha, värdmamman hämtade också värdpappan som var tvungen att skriva på ett annat papper, Fanny och värdmamman gick tillbaka till Ayuntamiento igen, värdmamman verkade betydligt gladare denna gången, det tog sin lilla tid men tillslut så löste allt sig. End of story. Så nu har jag skaffat mig ett gymkort till rabatterat pris och allt så jag är nöjd :)
Sedan började kvällen närma sig och det ar dags för inspark i en park i Alcobendas som treorna hade fixat. Det verkade som att det skulle bli ganska roligt men efter att någon tydligen hade kastat en flaska på en anka kom polisen och då var det bara att packa ihop allt igen. Vi åkte in till Madrid istället och dansade lite på Starstudio, stället vi har varit på fyra gånger nu tror jag ;) Lyckat dag trots allt!

Här är lite bilder från kvällen, tog inga foton på dagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0