Long day

Idag var det tävlingsdags igen, sista tävlingen innan jag åker till Madrid. Det fina vädret som utlovades kom aldrig och istället bestod dagen i princip av åska och regn. Som de flesta kanske vet är ju inte golfbanan den ultimata platsen att vara på när det åskar, att hålla i ett metallföremål på ett öppet fält med ett paraply över huvudet är ju lite som att be blixten slå ned i en. ;)
En lång dag på golfbanan blev det i alla fall med tanke på att de fick avbryta spelet två gånger på grund av åskan. Efter drygt nio timmar kunde man äntligen packa ihop och bege sig hemåt och då kan jag tillägga att vi endast spelade 18 hål istället för 27 hål som planerat. Resultatet blev väl helt okej med tanke på omständigheterna men jag är ändå inte helt nöjd, blir nästan aldrig det, men en fjärde plats blev det i alla fall.
Jag kommer nog att sakna golfen ganska mycket när jag är i Madrid för jag tycker det är så jäkla roligt, hade ju knappast tillbringat nio timmar i ösregn på golfbanan om det inte hade varit fallet. Men los clubos får i alla fall följa med mig till Madrid så får jag väl se om jag kan trycka in lite golf i mitt antagligen fullspäckade schema. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0