7 november

Måndag igen då, vilket betyder att man var tvungen att dra sig upp till skolan tidigt i morse. Men skoldagen har faktiskt varit rätt lugn ändå, lite gympa (där vi bland annat mediterade), lite matte, lite spanska, lite spansk kulturhistoria och en fet håla som först spenderades i datorsalen för att leta hotell till Barcelona resan som jag nämnde i förra inlägget och sedan i en av skolans baracker för lite myspys i sofforna.
Slutade vid halv fem och då tyckte jag att det hade varit trevligt med ett besök på Starbucks men alla chicalitas höll inte riktigt med för de vill plugga och träna osv. Efter lite (mycket) övertalning fick jag (nästan) som jag ville, vi hamnade på McDonalds/Kebabstället på Gran Manzana istället, långt ifrån lika bra som Starbucks men det funkar! :)
Sedan gick vi till gymmet för att gå på Cardiobox, det var kul men jobbigt. Vi misstänker också att alla inne i salen skrattade åt oss innan passet började, vi tror det i alla fall men är inte helt säkra. Det var liksom såhär att vi stod längst bak och pratade lite innan passet körde igång och sedan börjar alla hyscha åt oss för att vi skulle vara tysta och efter det så började ledaren prata om något som vi inte riktigt uppfattade (står man längst bak i en typ 30 meter lång sal och en person längst fram pratar utan mikrofon på spanska är det inte så lätt att snappa upp allt) och sen vände sig alla om och kollade bak mot oss och skrattade. Raro... muy raro.
Nu sitter jag i alla fall och kollar på en debatt inför valet här i Spanien, därav detta sena inlägg, är liksom egentligen jättetrött. Inte överdrivet intressant är det heller, speciellt inte när man inte fattar allt de säger, tycker liksom inte ens sånt är kul på svenska. Kan ju tillägga också att jag endast gör detta för att jag måste, läxa tills imon liksom. Men nu orkar jag snart inte mer, går nog och lägger mig istället nu. Imon har jag sovmorgon, yeeey, love life, love Madrid! :)

Love las chicalitas

Kommentarer
Postat av: emma arvidsson

åååh vilken fin bild du har hittat!! verkligen.....

2011-11-08 @ 20:07:17
URL: http://arvidssonemma.blogg.se/
Postat av: Linnea

Vaddå emma bara för alla blev fierce-snygga utom dej eller?

2011-11-08 @ 21:52:56
URL: http://linneabrink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0