Vamos Atletico

Även igår hängde jag med familjen i Madrid, det är så kul att ha dem här med tanke på att jag inte har träffat dem på över en och en halv månad. Vi var på El Rastro, söndagsmarknaden här i Madrid alltså. Det var varmt och fullt med folk men det var kul och gå runt och titta lite, dock höll inte min kära fader och broder, som drog igenom alla de hundratals stånden på typ en halvtimma, riktigt med om det.
Sedan blev det i alla fall lite Starbucks till lunch och på kvällen gick vi och kollade på fotboll vilket föll pappa och Rasmus lite mer i smaken. Atletico spelade mot Zaragoza och Atletico vann med 3-1 så det var ju bra eftersom jag, som för tillfället är en Madrileña känner mig ganska tvungen till att heja på Madridlaget. Kul var det i alla fall och även där var det gaanska mycket folk, typ hälften av hela Halmstads befolkning. En annan kul grej var att Atleticos hejaklack hade melodin till Pippi Långstrump-låten som hejaramsa, undra om de vet att den egentligen kommer ifrån en svensk barnfilm? ;)
Idag är vi lediga från skolan och även imon så dessa två dagarska jag fortsätta att spendera med familjen. Har även tagit ledigt på onsdag för att vinka av dem på flygplatsen.


Kommentarer
Postat av: Linnea:):)

åååh, avis, vill också se atletico!! Det var där Fernando Torres började sin karriär vet du...;)

2011-10-31 @ 18:47:26
URL: http://neahenglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0