Estoy en Madrid

Då var man alltså i Madrid! Landade vid tre tiden och möttes upp av värdfamiljen på flygplatsen. Resan gick väldigt bra tycker jag och alla väskor lyckades för en gång skull komma fram, dock fick jag som väntat betala övervikt för min 30 kilo tunga väska, men 450 kr för sju kilo övervikt var inte så farligt ändå. Vi åkte sedan direkt hem till värdfamiljen som bor i en ganska liten men mysig lägenhet i Alcobendas som ligger precis utanför Madrid. Där började jag packa upp vilket tog vääääldigt lång tid med tanke på att jag har med mig miljontals olika klädesplagg, därav den 30 kilo tunga väskan.
Resten av dagen fick jag och Linnea en liten rundtur i Alcobendas av familjerna (som för övrigt är släkt, nära släkt också ;)) så att vi hittar till busshållsplatsen osv. i morgon när skolan börjar. Familjen jag bor hos består av Encarna, Emilio, deras dotter Sonia som fortfarande bor hemma trots att hon är 30 år och Sonias son Adrian på fem år. Tycker familjen verkar bra och jag försöker kommunicera så gott som det går på min halvtaskiga spanska, det går rätt bra faktiskt, förstår det mesta och om jag inte gör det ser jag bara glad ut, nickar och säger si si ;)

Lite bilder från dagen

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt! Om några veckor pratar du spanska som om du inte gjort annat!!!! Kram

2011-09-05 @ 08:28:57
Postat av: Linnea

haha usch vad ni ser oförskämt glada ut hela tiden!!:D er resa var nog roligare än min;)

2011-09-05 @ 20:12:54
URL: http://neahenglund.blogg.se/
Postat av: emma arvidsson

men va fräääääsch man ser ut :D

2011-09-05 @ 20:29:43
URL: http://arvidssonemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0